YES 2010!!!
Tiap2 taon mesti korang slalu dengar word YES kan...
YES ini adalah year end sale..
disini aq nak buat announcement bahawa korang bolehlah merancang untuk bercuti ke destinasi2 percutian yang menarik hati korang sekarang..
sebabnya airasia & firefly tgh buat sale untuk penerbangan di akhir tahun..
so kali ini, aq ade plan nak g langkawi =)
teman uncle aq merelax kan otak die.
die dapat relax aq dapat enjoy.
die g bersuke-ria aq menyelit dekat dia (dapat la sponsorship sket)

TIPS Bercuti Secara Berkhemah

1. Digalakkan pergi secara berkumpulan. yang paling sedap 3-4 orang. bila pergi dengan kumpulan, korang mesti merancang siapa yang kena pergi negotiate, siape yang perlu buat2 cam x nak terima sebarang deal & dua orang lagi tolong kipas penjual. kombinasi yang baik ini akan membuatkan anda susah untuk ditipu oleh penjual kerana penjual akan rasa gembira kerana dikipas tetapi terasa diancam kerana ada bau2 untuk anda tidak menerima deal peniaga itu. sebagai seorang pelancong, anda mesti berlakon seperti anda adalah backpackers dan bukan pelancong kelas sosial dihadapan peniaga2.

2. Jangan pilih hotel 5 star. ok, hotel 5 star ini untuk golongan kaya. cube anda fikir, anda pergi bercuti nie sebenarnya nak tido dihotel saja ke? kalau nak tido satu malam sampai 5 ratus, baik tido kat rumah jer. bil aircond korang pown x sampai 5rat. tujuan bercuti adalah mendapatkan ketenangan dan kegembiraan dengan anda melarikan diri ke tempat yang mempunyai persekitaran yang menarik. jadi sebenarnya, kebanyakkan masa percutian anda akan diluangkan di sekitar kawasan percutian dan bukan di dalam bilik hotel. kecuali anda mmg jenis org yang tinggal di dalam bilik shj.

3. Jangan tertipu dengan peniaga2 yang memang menunggu kehadiran pelancong. ok, perasan x perasan mesti kalau anda balik daripada bercuti mesti anda akan membeli perkara yang x sepatutnya anda beli a.k.a nama yang nak sedapkan hati "buah tangan". ini adalah teknik pemasaran yang sangat berjaya oleh peniaga2. dia akan kata, 'belilah kat kedai ini, harga boleh kurang'. ok, terang2 dia da kata harga boleh kurang, macam mana anda yang baru saja tgk2, dia dah ckp harga boleh kurang. untuk mengelakkan penipuan ini anda haruslah membuat survey due @ tiga buah kedai terlebih dahulu. kalau masa sudah suntuk dan anda bercuti di dalam malaysia, janganlah anda membazirkan wang ringgit anda itu.

:)

Category:

2 comments:

hanie bonie said...

aku nk beijing!!!!! honeymoon!!! hahahhaha

Berto said...

weh, singapore jom

Post a Comment