BoLa iTu dan BoLa InI
Bola merupakan karekter yang x kurang memainkan peranan penting dalam dunia kita. kalau bukan sebab bola mesti mamak garu kepala smpi bulat. sebab bola jugak la rmai lelaki berumur 40an dan keatas merasakan botak atas kepala itu hot seperti kaka yang berada diatas padang.
kadang-kadang bola ini menyebabkan kita rasa hidup kita da cukup sempurna. kita dapat bergelak ketawa sambil tgk bola, pastu dapat sharing knowledge ttg bola, dan juga dapat bermain dengan bola. yang dimaksudkan disini bukan bola sepak sahaje ye. x kesah ape2 permainan yang menggunakan bola.
Perasaan yang membuatkan kita lupe akan satu hari nanti kite terpakse meninggalkan dunia ini.
seronok sangat dengan perkara-perkara yang kita rasa hidup ini begitu indah. haha. Cerita bola iTu Sentiasa Sfera. terdapat masa-masa yang kita akan stop dan tanya penat nye kita da harungi hidup ini. tapi x bahagie macam ape yang sepatutnye kita dapat. macam waktu kecik2 kite suke tgk org dewasa, & kite x sabar2 untuk jadi dewasa mcm mereka. tapi kalau kite da dewase kite rase susah nye nak survive dlm hidup ni. dapat tggl kt KL nak tggl kt NY plak. dpt masuk uni x sabar nak bekerja pulak. so ape yang betul2 kite nak sebenarnye ni.
mengikut pendapat dr. Caiz Carlos. sebenarnya kita kena sentiasa up2date dengan fakta dan kisah2 benar. sebabnye realiti sahaja yang akan dapat membangunkan kita dari mimpi. fakat benar bahawa purata jangka hayat manusia adalah 60-80 tahun. salah satu realiti sekarang yang boleh diambil pengajaran kita tengah macam nak gila nak hidup bahagia macam kita nak hidup selama-lamanya. kite nak hidup yang senang. urm, macammana hidup senang tu? yang sebenarnya, kita perlulah berusaha je untuk menyara sekadar untuk hidup dan berusaha bersungguh-sungguh untuk persediaan selepas mati.sekadar untuk hidup x bermaksud kita minta belas ikhsan orang je, maksudnye sungguh panjang untuk diterangkan. tapi amat mudah difahami.
Akhir kata, chill n remember the GRILL

7 comments:

amira meuh said...

apakah kau merepek thp babun ini..namun jika di bace btul2 ia mmpunyai mkne yg tersirat n bleh diambil ikhtibar..

hanie bonie said...

betul2!! mule2 aku rs kau melalut2...tp biler smpai abis aku bc.. rupenyer ade makna yg menyorok disebalik bait2 mrapu kau tu... heee =))

reen oreo said...

wow....

Anonymous said...

vahh!! gila, camni punya merapurabancapap punya entri pun ramai aweks sapot. gua respek awak brother.. heh

caiz said...

mira meuh: thnx
hanie bonie: huhu..jgn naek myvi merah tanap berbual bende2 baek =p
reen: sengal
aiman rozali: ko lbeh lame kawan ngan aq pown x phm ape yg aq ckp..sdey siot..tue la duk layan aweks hazel ko sgt

D.A.Y.A.T said...

pakcik, ak ssh nk phm...xde ke ayt yg sng nk phm..ak xpndai sgt nk tfsir bhse sastera yg mngkin juge b'bunge2 tuh...hohohohoh

Anonymous said...

caiz carlos..pergh..perasan.

Post a Comment